edukacja wczesnoszkolna

Witajcie po przerwie świątecznej.

Mam nadzieję, że wypoczęliście i wszyscy jesteście zdrowi. Bardzo dziękuję za życzenia świąteczne, które od Was otrzymałam.

Dzisiaj mamy temat:

Literowe opowieści – ź jak źródło

Obejrzyjcie ilustrację w Podręczniku -str. 56-57. Zastanówcie się, co piją dzieci,

jaką wodę piją, gdzie się zatrzymały na odpoczynek, skąd się bierze woda

źródlana i jakie ma właściwości.

Dzisiaj poznacie literkę ź, Ź i nauczycie się jej pisać.                                                                        Najpierw obejrzyjcie filmik:

 https://www.youtube.com/watch?v=gTVMvtMQO5Y

Wykonajcie ćwiczenie 1 ze str. 52 oraz 3, 4 i 5 ze str. 53 – Karty Ćwiczeń                                                                        Ćw. 2 str. 52 – dla chętnych

Przeczytajcie samodzielnie tekst z Podręcznika str.56 i odpowiedzcie ustnie na pytania:

Jaką wodę piły dzieci?

Jaką temperaturę ma woda, która wytryska ze źródełka?

Co zrobiły Zuźka i Marta?

Co wymyślały dziewczynki?

Dla chętnych: czytanka str. 57 i pytania:

Co to jest źródło? Jakie właściwości ma woda źródlana? Co to są źródła termalne?

Pamiętajcie! Odpowiadamy całymi zdaniami.

Zastanówcie się, jakie inne znaczenie ma wyraz źródło.

Matematyka:

Obejrzyjcie filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=pN8hW4DfUtQ

A teraz spróbujcie dodawać trzy liczby. Na pewno dacie radę.

Przeczytajcie przykłady w zad.2 str.28 – Podręcznik Matematyka i podajcie ustnie wyniki. W zeszycie do matemtyki zapiszcie i obliczcie przykłady z zad.3 i 4 str. 28

Do przesłania :                                                                                                                                          ćwiczenie 3, 4 i 5 ze str. 53- Karty Ćwiczeń

 zad. 3 i 4 str. 28 – Podręcznik do matematyki (przykłady przepisane do zeszytu)

Pozdrawiam serdecznie