edukacja wczesnoszkolna

Witam Was serdecznie.  

 Na początek mam dla Was kilka zagadek. Spróbujcie na nie odpowiedzieć ustnie i zastanówcie się,  z czym związane są rozwiązania.                                                                                                                                                                                    

 1.Jak nazywa się osoba, która pisze książki?
2. Jak nazywa się osoba, która ilustruje książki?
3. Idziesz tam, gdy chcesz kupić książkę.
4. Idziesz tam, gdy chcesz wypożyczyć książkę.
5. Jak należy dbać o książki?
6. Do czego służy zakładka?                                                                                                                                                               7. Jaka jest różnica między księgarnią a biblioteką?
8. Kto pracuje w bibliotece?
9. Jak należy zachowywać się w bibliotece?
10. Jak oznaczone są strony w książkach?
11. Do czego służy okładka w książce?
12. Co znajduje się na okładce książki?
13. Dokończcie zdanie: „Żeby kózka nie skakała,…. ”.
14. Jak miał na imię Murzynek z wiersza Jana Brzechwy?
15. Co stoi na stacji w wierszu Juliana Tuwima?
16. Co urodziło się szare i brzydkie było, a w pięknego łabędzia się później zmieniło?

Otwórzcie podręcznik na str. 36 i przeczytajcie wiersz pt. „Książka”. Powiedzcie, jak nazywa się bohaterka wiersza i wskażcie jej miejsce zamieszkania. Zastanówcie się, gdzie jeszcze mogą mieszkać książki? Obejrzyjcie ilustracje na str. 36 w podręczniku. Czy słyszeliście kiedyś o bibliobusach i bibliotekach plażowych? Przygotowałam dla Was filmiki na ten temat. Zapraszam do obejrzenia. 

https://www.youtube.com/watch?v=MTrYdmjhniI                                       

https://www.youtube.com/watch?v=SHHCGU_DtXs  

https://www.youtube.com/watch?v=PPd-NonkgQ8

Przypomnijcie sobie, kiedy ostatnio byliście w bibliotece szkolnej i jak wyglądała ta wizyta. Jak jest  urządzona nasza 
biblioteka, co się tam znajduje? Na czym polega praca Pani bibliotekarki? Porozmawiajcie z rodzicami na temat bibliotek dla dorosłych. Czy wyglądają one inaczej niż te dla dzieci? Porozmawiajcie o katalogu alfabetycznym i działowym oraz internetowym, karcie czytelnika, zasadach wypożyczania książek. Zawsze pamiętajcie o poszanowaniu książek i właściwym zachowaniu w bibliotece.  Znacie już regulamin biblioteki i wiecie jak należy się tam zachować.   
Opowiedzcie też o swoich ulubionych książkach. Zaprojektujcie okładkę do książki w programie Paint. Kto pamięta, jak się dodaje tekst, to może też zapisać jej tytuł, pamiętając o wielkiej literze. Przypominam, że tytuły piszemy w cudzysłowie. Przykład jest w ćw.2 str. 34. Ćwiczyliśmy to na zajęciach komputerowych. Prześlijcie zdjęcia prac.
Wykonajcie ćwiczenie 1, 2 i 3 ze str. 34,  – Karty ćwiczeń. Czytajcie polecenia ze zrozumieniem. Prześlijcie zdjęcie.

Przeczytajcie wierszyki „Literki na miękko” w podręczniku – str. 37. Wskażcie w wierszach wyrazy, które zawierają „ń” i te z „ni”. Znajdźcie pary rymujących się wyrazów. Wypowiedzcie je wyraźnie. Nauczcie się pięknie czytać wybranego wierszyka. Dla chętnych oczywiście wszystkie.

Z matematyki nadal ćwiczymy dodawanie i odejmowanie liczb. Wykonajcie zad. 1 i 2 str. 22, zad. 3 – dla chętnych – Karty ćwiczeń. Oczywiście kto nie ma w domu kart przepisuje same przykłady do zeszytu, bez rysunków. Przypominam, że karty ćwiczeń do matematyki znajdują się w wersji elektronicznej na stronie szkoły, e-nauczanie klasa 1 (wpis z 26 marca).

Życzę miłego weekendu

Pozdrawiam