Na Warmii i Mazurach

Długość ogniskowej 18mm
Prędkość migawki 1/320sek
Data / Czas 1526303387

W dniach od 14 do 17 maja odbyła się wycieczka klas VII i II gimnazjum na Mazury. Uczniami opiekowały się nauczycielki ze Szkoły Podstawowej w Leśmierzu: Katarzyna Modlińska, Katarzyna Ogonowska i dyrektor Sabina Pabiańczyk. Celem wycieczki było zwiedzanie przepięknych mazurskich okolic.
Wycieczka rozpoczęła się zbiórką przed szkołą 14 czerwca o godz. 6.30. Po sprawdzeniu obecności, spakowaniu bagaży do autobusu, wyruszyliśmy w ponad czterogodzinną podróż do Stębarka, gdzie odbyła się bitwa pod Grunwaldem. Zwiedzaliśmy tam pole tej historycznej bitwy. Około godziny 15.00 dotarliśmy do Św. Lipki, gdzie zwiedziliśmy kościół, w którego środku rosła lipa, która nigdy nie traciła liści. Godne uwagi były kościelne organy, z których podczas koncertu wydobywały się przepiękne dźwięki. Około godz. 17.30 dotarliśmy do hotelu „Nad Jeziorem” w Rynie .
Drugi dzień wycieczki rozpoczął się pobudką o godz. 8.00. Po zjedzeniu śniadania wyruszyliśmy do Giżycka, gdzie zobaczyliśmy 100 tonowy most obrotowy – jedyny taki w Europie. Następnym etapem naszej wycieczki było zwiedzanie Wilczego Szańca, kompleksu bunkrów III Rzeszy i dawnej kwatery Hitlera. Po obiadokolacji wyruszyliśmy do jednego z najpotężniejszych w Polsce ryńskiego zamku krzyżackiego, w którym teraz znajduje się m.in. hotel. Dzień zakończył się ciszą nocną o godz. 22.00.
Trzeciego dnia wycieczki po śniadaniu udaliśmy się do miejscowości Kadzidłowo. Znajduje się tam Park Dzikich Zwierząt, który leży w Puszczy Piskiej. Następnie ok. godz. 12.00 udaliśmy się do Wojnowa, gdzie zwiedziliśmy klasztor Staroobrzędowców, znajduje się tam cerkiew prawosławna i dawny żeński klasztor starowierców. Najfajniejszą atrakcją był rejs statkiem na trasie Ruciane-Nida – Mikołajki, który trwał ponad 2 godziny. To była nie lada atrakcja.
Ostatniego dnia wycieczki – 17 maja – o godz. 11.00 wybraliśmy się do Olsztyna. Zwiedzaliśmy wraz z przewodnikiem to piękne miasto spacerując Starówką. Odwiedziliśmy również Muzeum Nowoczesności, gdzie można podziwiać kolekcję eksponatów oraz nieopublikowanej dotąd ikonografii: fotografii, rycin i planów. Wśród nich znajdują się: unikalna kolekcja portretów olsztynian z przełomu XIX. Potem zwiedziliśmy Olsztyński zamek z połowy XIV wieku, w którym znajdowała się niegdyś siedziba Kapituły Warmińskiej. Na dziedzińcu warowni znajduje się tzw. “pruska baba”. W jego północno-wschodnim skrzydle mieszkał niegdyś Mikołaj Kopernik. To tu na krużganku sporządził tablicę umożliwiającą mu śledzenie wiosennych i jesiennych zrównań dnia z nocą. Tablica ta jest po dziś dzień zachowaną pamiątką po Koperniku. Po nieco wyczerpującym dniu udaliśmy się w drogę powrotną do domu. Wycieczka zakończyła się o 20.30.

Niemieckie nazwy odwiedzanych przez nas miejscowości: